Zorgeloze installatie van uw Husqvarna Automower.

Na aankoop van een Husqvarna Automower komen we deze bij u op het afgesproken tijdstip thuis installeren. We plaatsen de begrenzingskabel, het laadstation met eventueel een garage en maken de Automower voor u volledig gebruiksklaar. 

Tijdens de installatie brengen we de begrenzingskabel met behulp van een kabellegger tot 7 cm diep in de grond. Op die manier is de begrenzingskabel beschermd tegen allerhande invloeden van buitenaf en kunt u ook zorgeloos uw gazon verticuteren. 

In plaats van gebruik te maken van de standaard kabel van 2.7mm , maken we tijdens de installatie zonder meerprijs gebruik van de robuuste Heavy Duty begrenzingskabel van 3,4 mm.  

Heeft u ondanks al uw voorzorgen toch plots een onderbreking in de begrenzingskabel, dan kunt u dienst doen op ons serviceteam dat de onderbreking met alle zorg zal komen herstellen.

Overtuigd van onze werkwijze en wenst u meer info omtrent de Husqvarna Automowers? Neem dan snel contact met ons op of kom langs in onze toonzaal voor een offerte op maat.

Onderhoud en voorbereiding op de winter.

Vanaf het moment dat het gras niet meer groeit is het nodig om uw robot klaar te stomen voor zijn welverdiende winterrust. Volg onze aanwijzingen om de levensduur van de robot en zijn accu aanzienlijk te verlengen. 

U laadt het toestel volledig op, schakel het toestel volledig uit (met de schakelaar of de aan/uit knop) en berg deze op in een droge en vorstvrije plaats. U kan gebruik maken van een ophangsysteem om de robot netjes aan uw muur op te hangen. Het wordt aanbevolen om het laadstation gedurende de winter ook binnen op te bergen. Indien u ervoor kiest om deze in de tuin te laten staan schakelt u het best de stroom uit. Controleer tussendoor ook of de accu nog voldoende opgeladen is en laadt deze indien nodig op.

De winter is het ideale moment om uw robot bij ons binnen te brengen voor een winteronderhoud.

Een jaarlijks onderhoud omvat:

  • De laatste software-updates
  • Elektronische diagnose
  • Volledige reiniging
  • Vervangen van de mesjes
  • Het testen van de accu en deze volledig opladen
  • Testen van de veiligheidsfuncties en controle van de werking

Hoe vaak u de messen moet vervangen is afhankelijk van de rijtijden en het type bodem en gras. Normaal gezien gaan de standaard messen 1 a 2 maanden mee op 1000m². Messen zijn eenvoudig zelf te vervangen en hebben we altijd op voorraad.

Doorheen het jaar kunt u voor de beste maairesultaten ook zelf uw Automower en laadstation schoonmaken. Gebruik hiervoor de ‘Reinigings- en onderhoudsset’ voor Automowers. 

Veel voorkomende problemen:

Constant groen licht:
Alles ok, goede signalen

Knipperend groen licht:
ECO-modus is geactiveerd. Het lus signaal is uitgeschakeld en de robot zal niet uitrijden.

Blauw knipperlicht:
Controleer aan de achterkant van het laadstation of alles goed aangesloten is. Zoja, dan kan er een breuk zitten in de begrenzingskabel. Neem dan contact met ons op.

Rood licht:
Neem contact met ons op.

Geen licht:
Controleer of de kabel goed aangesloten is op het laadstation en controleer of het stopcontact nog werkt. Nog steeds geen lichtje te zien? neem dan contact met ons op.

Wanneer deze is geactiveerd, schakelt deze het signaal uit in de begrenzing lus, de geleidingsdraad en het laadstation. Als gevolg hiervan zal de robot in zijn station blijven staan en niet uitrijden.

Laat de ECO-modus daarom altijd uitstaan.

Het bericht Probleem met botsingssensor wordt weergegeven wanneer de botssensoren van uw Automower®-robotmaaier zijn geactiveerd.

Veelvoorkomende oorzaken:

  • Het product is tegen een object gebotst en kan zich niet van dat gebied vandaan verplaatsen. Het product zit bijvoorbeeld vast onder buitenmeubilair.
  • Het product moet worden schoongemaakt. Verwijder vuil tussen de kap en het chassis met een borstel.
  • De kap van het product zit niet volledig op zijn plek. De kap is op het chassis vastgemaakt op 4 punten. Waarschijnlijk is hij op één van die punten losgekomen.
  • Het gras is te lang.
  • De maaihoogte is te laag.

In het begin wanneer het gras sterk groeit of vlak na installatie in een gazon met hoog gras, kan deze melding weleens vaker voorkomen. Verwijder het gras (of ander materiaal) van rond de maaischijf en pas de maaihoogte aan. Ook kan het helpen om de rijtijd van de robot komende dagen aan te passen, op die manier zal de robot ofwel 24u of 3 dagen constant het gras maaien.

Doe dit als volgt:
Druk op start, selecteer ‘Negeer schema’ en kies voor de optie 24 u of 3 dagen.

Veel kans dat de weertimer de oorzaak is van dit probleem. De weertimerfunctie past automatisch de maai-intervallen aan de grasgroei aan.

Naast de weertimer veroorzaakt de vorstbeveiliging ook bovenstaande gebeurtenis.

Is het probleem niet opgelost met bovenstaande tips, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

HUSQVARNA CEORA™

Welkom bij de toekomst van professioneel grootschalig gazononderhoud.

CEORA™, de robotmaaier van de volgende generatie, is de ultieme oplossing voor alle professionals in de groenvoorziening die te maken hebben met grote gazon oppervlakken zoals meerdere voetbalvelden, golfbanen, grote hotelketens of gemeentelijke grasvelden. Met systematisch maaien en virtuele grenzen is grootschalig gazonbeheer eenvoudiger dan ooit, terwijl er uitstekende resultaten worden behaald.

  • Een flexibele oplossing voor oppervlakten tot 75000 m²
  • Een duurzame oplossing inzake arbeids- en uitrustingskosten
  • EPOS, voor flexibiliteit en betrouwbaarheid
  • Maait systematisch in parallelle banen voor geweldige resultaten
  • Robuust en makkelijk te onderhouden

Wenst u een demonstratie van de CEORA™ op locatie?

Dit contactformulier is gedeactiveerd omdat u weigerde de Google reCAPTCHA-service te accepteren die nodig is om alle berichten die door het formulier worden verzonden, te valideren.
1
2
3
4
5
6
1

EPOS™-referentiestation

2

Laadstation

3

Werkgebieden

4

Transportpaden

5

Onderhoudspunt

6

Te vermijden gebied